Internetové reklamy, aneb nabídka nebo hrozba?

Internetové reklamy, aneb nabídka nebo hrozba?

Co reklamy na internetu odlišuje od normálních „klasických“ reklam v televizi? Zkrátka fakt, že mnoho z nich jsou takzvané přímé reklamy. Tyto reklamy se charakterizují tím, že po jejich zhlédnutí či kliknutí na ně máte možnost si prezentovaný produkt okamžitě zakoupit. Většinou se vám náhodně po webových stránkách objevují podobné produkty, jako ty, které jste si před hodinou prohlíželi. Mnoho lidí si pokládá otázku, jak internet může mít takovou moc a vizi. Jedná se o takzvané soubory cookies, na které by vás každá stránka měla nyní upozornit, pokud s jejich ukládáním souhlasíte. Ve stručnosti se jedná o funkci popsanou výše – sběr dat. Nejde sice o data osobní, ale o to, co pravidelně vyhledáváte. Jedna věc jsou reklamy nabízející vámi vyhledávané produkty, ovšem existují i reklamy, které vás mohou přivést do potíží.
media na internetu
Mohli jste o nich také slyšet jako o takzvaných vyskakujících oknech. Většinou se objevují na stránkách s filmy nebo seriály, kde je dost často nutné se proklikat velkým množstvím otravných odkazů. Některé z nich sice na první pohled vypadají lákavě, jelikož se v mnoha případech jedná o nabídku typu „byli jste vybráni jako výherci nového mobilního telefonu“, ale skutečnost je jiná. Může se také jednat i o druh viru, kterému stačí, když na daný odkaz kliknete. Na internetu v těchto případech nesmíte být důvěřiví, obzvláště pokud se jedná také o podmínky vyplnit osobní údaje. Nejenže tím můžete značně uškodit svému zařízení, může také dojít k zneužití vašich údajů. Naštěstí existují programy, které jsou tyto reklamy schopné filtrovat, takže není třeba mít až takové obavy. Nicméně tento typ reklam je vysoce adaptivní a vlivem změny struktury kódu se vám některé mohou zobrazovat i přes zapnutý příslušný filtr. Tyto reklamy se většinou jeví především tím, že jejich obsah je po jazykové stránce velice nekvalitní a lze v něm nalézt mnoho gramatických chyb.
novinky na internetu
Pokud jste však schopni zachovat chladnou hlavu a případně do podezřelých oken nic osobního nevyplňovat a neklikat na podezřele vypadající odkaz, nemáte se čeho bát. Nicméně, štěstí přeje připraveným a obzvláště zde platí zlaté pravidlo. Nemusí být všechno takové, jak se na první pohled může zdát.

Internetové reklamy, aneb nabídka nebo hrozba?
Ohodnoťte příspěvek
300x300pulz1.jpg
Comments are closed.